Sunday, July 26, 2009

Tribute to Allahyarhamah Yasmin Ahmad



Tepat pukul 11.25pm semalam, Malaysia telah kehilangan seorng pengarah dan yang paling penting negarawan yang sangat berbakat!

Faktor kematian adalah disebbkan oleh pendarahan otak yang akhirnya menyebabkan stroke.

Siapa yang boleh lupa dengan rentetan iklan-iklan petronas di kala Hari Raya, Tahun Baru Cina, Deepavali, Hari Merdeka dan hari-hari kebesaran Malaysia yang lain-lain?

Siapa juga boleh lupa barisan filem-filem hebat yang telah banyak memenangi anugerah baik dalam mahupun luar negeri seperti Sepet atau Gubra??

Tidak lupa juga barisan pelakon-pelakon handalan yang berjaya di bentuk oleh beliau seperti Sharifah Amani dan Pierre Andre???

Aku paling suka iklan merdeka 2007 nukilan Arwah berkaitan percintaan 2 budak sekolah berlainan bangsa dan agama. Secara tidak lansung hasil nukilan-nukilan beliau telah mengeratkan lagi perpaduan dikalangan kaum di Malaysia.

Sesungguhnya Malaysia telah kehilangan seorang lagi seniman dan negarawan agung. Tiada lagi Yasmin Ahmad. Tiada siapa lagi yang dapat menggantikan Yasmin Ahmad.

Kak Yasmin, walaupun kita tidak pernah bersua, tapi saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih diatas segala pengorbanan dan jasa-jasa yang Kak Yasmin curahkan. Amanlah Kak Yasmin disana. Terima kasih dari seluruh rakyat Malaysia!!!

AL_FATIHAH





0 KOMENTAR:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin