Thursday, July 30, 2009

Kenapa KOLO?


Saya telah menjadi penyokong Arsenal yang tegar sejak 1998, jika dikira sudah hampir sebelas tahun saya menyokong kelab kesayangan saya ni. Saya telah menyaksikan ramai pemain yang datang dan pergi dari/ke Arsenal.

Tatkala Dennis Bergkamp mengumumkan persaraan, penghijrahan Thierry Henry ke Barcelona, Patrick Vieira ke Juventus untuk mengejar takhta Champions League, dan Freddie Ljunberg ke Wet Ham untuk mengejar masa permainan, saya selaku penyokong berasa sedih tapi tidak terlampau sedih.

Tetapi, bila Kolo Toure dikhabarkan akan menyertai Manchester City, dengan yuran 14 juta pound, saya terasa begitu kehilangan terhadap kelab. Saya suka Toure sebab die cool, great leader, dan seorang fighter yang sangat kuat!

Berbanding dengan Gallas, Toure jauh lebih baik dari pandangan mata saya.

Peroalan yang timbul sekarang di minda saya...


KENAPA KOLO????


0 KOMENTAR:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin