Wednesday, December 15, 2010

Catatan Pertengahan Disember 2010

Disember 2010, India.

Tahun ini aku menyambut kedatangan disember di India. Sesuatu tentang India yang ingin aku kongsi adalah cuaca. Walaupun tanggapan pertama aku terhadap cuaca India adalah seperti cuaca di negara-negara Afrika. Tetapi tanggapan aku meleset sama sekali. Disember adalah musim sejuk di India. Di sebahagian negara India telah mengalami fenomena salji. Di Mumbai mencatatkan suhu terendah di dalam sejarahnya. Di waktu tengah hari, akan ada sesetengah manusia di jalanan memakai baju sejuk. Mereka seperti menanti-nanti kedatangan musim sejuk ini. Setelah mereka mengalami musim panas terik (sehingga 40 darjah Celcius) antara bulan April hingga Ogos. Bagi mereka Disember adalah bulan yang penuh rahmat, bulan yang betul-betul dinanti.

Entri lepas aku menceritakan kenapa aku pernah membenci Disember. Dan aku juga coretkan apakah kelainan yang ada pada Disember kali ini. Tidak aku menulis entri ini hari ini untuk menarik balik kenyataan aku di entri lepas, tidak sama sekali. Aku masih ada "dia". dan aku masih mengharapkan Disember kali ini berbeza dengan Disember tahun-tahun sudah, yang begitu gelap dan sejuk bagi aku. Seperti gelap dan sejuknya cuaca di Mumbai ketika coretan ini dinukil. Aku jangkakan suhu Mumbai sekarang tidak lebih dari 20-22 darjah Celcius.

Sayang, kalau awak baca coretan ini, ketahuilah Sayang, saya sangat menyayangi dan mencintai awak dengan sepenuh hati dan jiwa raga saya. Saya mahukan seluruh kebahagiaan didalam dunia ini adalah milik awak. Saya begitu mengagungkan, menyanjungkan dan memuja awak. Jika pernah sesekali awak bertanya siapakah yang paling menyayangi awak dalam dunia ni, saya lah orang nya sayang. Jangan pernah sesekali meragui cinta, kasih dan sayang saya terhadap awak...

Love,
Hadi Che Muda
Mumbai, India.
5.40AM 15 Dec 2010

1 KOMENTAR:

Qastalani® said...

Dik Hadi, kamu dilamun cinta dengan manusia kah? Apakah kamu juga pandai berbahasa?? Pergh. Dalam hati ada taman~ lalalalalalala

Tak sangka, tapi haku tersenyum! WOW, lantang! =D Lelaki begini lah orang suka.

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin