Tuesday, March 24, 2009

BAGAIMANA?

Pernahkah anda terfikir bagaimana.....

1) membuat sesuatu yg noble di bawah pengetahuan org tanpa ade rase kuciwa/skt ati/marah bila kerja anda x direcognised (pardon the grammar) dan org lain yg dpt nama atas hasil usaha anda ?

2) untuk tidak rase sakit ati/panas ati dan mungkin juga berkata "ah!padan muka kau, aku dh ckp ko xnk dgr!" apabila idea/pandangan/teguran anda tidak diambil pusing oleh rakan2 sekerja anda yg kononya lebih berpengalaman dr anda, kemudianya idea anda itu sememangnya bernas dan dpt dilihat kepentingannya apabila saat2 genting/kritikal dan tatkala itu semuanya kelihatan seperti sudah terlambat dan seterusnya anda jugalah yg diamanahkan utk menyelamatkan keadaan tersebut?

3) untuk memberitahu rakan sekerja/boss anda bahawasanya kerja yg diamanahkan kepada anda terlalu byk dan terlalu berat utk dipikul slps di consider faktor umur dan pengalaman yg terlalu cetek?

4) untuk tidak berasa rosek/rezak (mksd: skt ati dlm bhs ganunggg) pabila perubahan yg anda ingin lakukan dipandang mudah oleh rakan2 sekerja anda dan seterusnya tidak berase 'down' ataupun luntur semangat??





bagaimana ya?hmmmm











*tatkala ini aku maseh berada di opis br lepas meeting yg pnjg dan memenatkan.yg plg penting...aku dah terlepas cite SPA Q!!!!!dem!

0 KOMENTAR:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin